Ao Luek 14-8 tot 16-8

14 augustus 2016 - Tambon Ao Luek Tai, Thailand

14-8-16
Na 2 nachtjes in Ao Nang hebben we besloten verder te gaan. Alvast in de richting van Khao Sok die op ons lijstje staat. We hebben wat leuks gevonden via booking.. In Ao Luek. Nooit van gehoord. Het ziet er leuk uit. Jungleachtig. We gaan het gewoon doen. Eerst nog even eten op de boulevard van Aonang beach. We eten heerlijk Thais bij een tentje net iets voorbij de plek waar eergisteren een bom is ontploft.. hierbij zijn 3 winkeltjes verwoest. 1 is nog redelijk intact. De souvenirs liggen overal verspreid. Dat maakt indruk. Maar helaas de harde wereld waarin we nu leven. Waarom is weer de vraag...
We hebben onze tassen nog niet hal op onze rug en er komt een wat oudere Thaise man met amper tanden in zijn mond naar ons toe. Hij doet zich voor als taxi. Dat is hij natuurlijk niet, maar we hebben een taxi nodig dus we regelen dat hij ons naar Ao luek breng. Hij weet alleen zelf nog niet waar dat is. We stappen in een auto die bij ons echt never door de apk keuring komt, maar, daar moet je op dat moment maar niet te veel bij stilstaan. Zijn tank is bijna leeg, en de stroom is overal uitgevallen. En maar lachen met 2 tanden! Geweldig is dat! Ook daar hebben ze een oplossing voor. Ze hebben overal pompjes met rooie diesel. Dus 10 liter erin en rijden maar!
Onderweg moest ie nog wel effe vragen waar het precies was. We hebben hem uiteindelijk maar geholpen met Googlemaps anders waren we er nu nog niet geweest.